fredag 19 juli 2013

Fuchsior av sällan skådat slag!!!

Häromdagen hade jag besök av fuchsiaexperten Lennart Qvarsell från Gualöv som lämnade några vackra exemplar här hos mig till försäljning. Jag har aldrig sett så välmående och stora täta exemplar förut! De är så otroligt välskötta så jag är grymt imponerad! Han var här hos mig på växtloppisen i maj och sålde sticklingar som gick åt som smör i solsken! Nu finns det som sagt möjligheten att få köpa större exemplar av dessa unika plantor. 

Som ni ser på bilden så är de stora och fina, både stamfuchsior och mera buskiga varianter. En för ampel finns också. 

Här är ett litet collage över färgerna på blommorna. De är otroligt vackra eller hur?

Lennart flaggade också för att han gärna återvänder nästa år till vår växtloppis som äger rum söndagen efter Kristi Himmelfärdsdag. Det blir jag extra glad för!!!

Må gott i sommarvärmen!!
Kram
Carina

1 kommentar:

  1. Har tittet innom deg, hagen og rundt butikken. Følger deg videre jeg :) Så mye interessant. Holder på med en del prosjekter i min hage, så da er det jo fint med mange nye ideer:)

    SvaraRadera