måndag 16 april 2012

Julrosornas tid!

Jag älskar mörka julrosor! Denna blir större och större för varje år. Den kommer blommar nu i mars/april och den håller sig fin i både blad och blomma. Jag har en till mörk som är tidigblommande och den får ofta stryk av all snö och elände vi haft senaste vintrarna.
Denna sötnos har jag inte haft så länge. Blommorna är stora ca 6 cm i diameter. Tyvärr så tror jag inte jag har något namn på den. Kanske någon som vet?
Vitt är alltid snyggt! Denna växer snällt i min "torvrundel" och kommer varje år. Nu såg jag det finns rätt mycket bebisar under den som jag får ta reda på. Jag blir mer och mer förtjust i julrosor för varje år! Det är ju en tacksam växt som verkligen blommar när man som bäst behöver det! Jag har rätt många nya sorter som inte börjat blomma ännu, kanske nästa år! Jag har också några som troligen växer fel för de får inte många blommor. Jag får nog flytta på dessa så att de får en bättre växtplats.                                           
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar