torsdag 20 december 2012

En lugn och fridfull jul önskar jag er!

 
Jag vill önska mina följare en riktigt god jul med mycket samvaro och gemenskap, ta hand om varandra! 
Den här tomten är en dansk sådan, nämligen från Köpenhamn. Jag var där i nov strosade runt. Här följer lite bilder från stan och från Tivoli (som ju är ett måste efter mörkrets inbrott).

Illums bolighus hade satsat på vita fönster i år. Me like!!! Inne i varuhuset var det knökfullt (vi var där en lördag) så det blev ett kort besök. 

Nu får ni följa med till Tivoli. Det här är ingången som alltid lyser med vackra lampor!

I år var det lysande svanar som var attraktionen vid dammen (med fontäner sommartid). Visst är ljussättningen vacker på byggnaden! Det ser ut som ett sagoslott!

Stora bamsiga hjärtan "svävade" över marken, häftigt!

Temat för året var Ryssland och här kan man få frossa i färg. Man blir så glad av de vackra kupolerna och de passar bra in i miljön. 

De hade en vacker lasershow nere vid vattnet. Det här var den bästa bilden tycker jag!

Med denna bild slutar jag från Tivoli! Det är en mysig plats att strosa omkring på när det är mörkt. Vi hade så himla tur också, ingen vind och inte kallt. Det gör upplevelsen mycket starkare!  GOD JUL!





1 kommentar:

  1. Vilka fantastiska bilder från Köpenhamn! Har också sett Tivolit i julskrud för några år sedan, så jag förstår din förtjusning!

    Kram!

    SvaraRadera