onsdag 18 december 2013

Kung Bore har semester....

Det var många år sen det var så här milt och härligt före jul här på Österlen. Det måste firas tänker jag och därför kommer jag att ha extra öppet i butiken kommande helg den 4:e advent. 


För er som ännu inte har hittat den perfekta julklappen kommer lite tips här:

För den som gillar trädgård finns det väldigt 
bra handskar som man kan komplettera med 
en tvål som ger peeling samt mjukar upp                   
händerna efter en dag i trädgården.                                                En härligt patinerad madonna
                                                                                                                        i fransk lantstil...               
                                                                                                      
 
Eller kanske denna ljuvliga spegel/ljushållare i samma härliga slitna stil..


En god och uppskattad gå-bort-present är dessa nougatdragérade mandlar med guldskimrande överdrag. Vackra att se på och himmelskt goda!! Nyhet för julen!

 
 
De vackra inredningsböckerna från Honning og Flora är en vacker gåva som man kan hämta massor av idéer från och bläddra i om och om igen. Dessa böcker finns inte i handeln utan bara i speciellt utvalda butiker och företrädesvis i Danmark..           
        
 
                                                  
 
 
 
 
Glaskulorna i olika färger på smidespinne, julgranarna och ljusstaken med kulfötter har ni sett förut kanske, men jag är så stolt över att få sälja dem så jag visar dem en gång till. De är gjorda av en superduktig tjej i Halland som är en påhittig smed och som jag har inlett ett samarbete med och ska bli väldigt spännande att se vad hon kommer att hitta på i framtiden..  

Detta var bara ett urval av vad som finns så välkomna att botanisera nu i helgen för sen stänger vi för säsongen för att ta nya tag till våren...
Ha det gott!
Kram Carina
 
 



 
 

2 kommentarer:

  1. Det är väl honom väl unnat att ha semester även den här årstiden Det är bra tycker jag.De där rostiga granarna gillar jag, synd att det är sååå långt till dig.
    Önskar dig en fin dag och en God Jul.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Kära Carina,
    Jag önskar dig en strålande jul, njut så mycket du kan!!!
    Varm kram Gerda

    SvaraRadera