måndag 19 maj 2014

Helgens äventyr I vått och torrt på riktigt!!!

I helgen hade jag fått förmånen att få ställa ut med mina saker på Eketorps Eventing, lantlivsmässa & fälttävlan som gick av stapeln i dagarna två utanför Lund. Dessa marker är helt outforskade för mig, så bara att få åka till en annan del av Skåne är intressant och spännande. Jag fick en jättebra plats i ett hörn och kunde bre ut mig ordentligt som ni ser...


På lördagen stekte solen bra där inne under plasten kan jag lova! Det var rena växthus-effekten! Dagen efter kom regnet... Därav I vått och torrt i ordets rätta bemärkelse. MEN, innan regnet passade jag på att ta lite bilder i mulet väder...



Mitt största bekymmer den dagen var hur jag och bilen med släp skulle ta oss ut från området utan att köra fast i leran... Inte kul att vara ensam tjej med att rådda allt själv just den här dan.. Det var redan blött på området sedan tidigare, så ni ser till vänster att de lagt ut grov flis på gångarna för att besökarna skulle få ett bra underlag.


Speciellt för detta ändamålet hade jag tagit hem lite hästsaker och de föll i god jord må jag säga...
Men den som stal showen var...

  ...rosen Jacques Cartier... Helt enastående doft och en ljuvlig ros som borde finnas i varje trädgård anser jag!!!

Hemresan ja.. Jo, jag fick fantastisk hjälp av snälla människor som tyckte synd om mig. Det kom en ängel på två ben och bar mina grejor så svetten lackade, hämtade min bil och släp, hjälpte till att packa den, fixade med traktor som bogserade ut ekipaget i leran och sedan körde ut eländet, backade bil och släp så jag kunde bara sätta mig bakom ratten och styra kosan hemåt, det kallar jag hjältedåd! Tusen tack Per!!! 

Ja, det var ett äventyr! Det blir ett fint minne att spara på! Jag träffade många härliga människor från när och fjärran som jag hoppas kommer att hälsa på mig i min butik här på Österlen så småningom.. Framförallt träffade jag snälla Anna som jag stod bredvid och vars sjalar jag ska sälja i butiken... Roligt, roligt! 

Ha en härlig vecka och vi syns snart igen, för jag har mycket att mer att visa och berätta...


Kram
Carina

PS. Glöm inte att det är växtloppis på söndag den 25/5 mellan 11.00 - 14.00. Kom och passa på att fynda till vårplanteringen! Bl a kommer Lennart med sina otroliga fuchsior tillbaka i år igen! Kom i tid för att få hela sortimentet! 

Växtloppisen är nu inne på sitt femte år och jag har alltid sagt att den ska äga rum på Kristi Himmelfärdshelgens söndag, men i år ställer jag ut igen på Malmö Garden Show då, så det fick bli veckan före.. 

Loppisen är öppen för alla och kostar ingenting, så vill du ställa ut så kom fr kl 10.00 och ställ i ordning. Ta med eget bord, ev stol och fika. Stor utställarparkering finns! Allt som är trädgårdsrelaterat går att sälja, t ex gamla krukor, redskap, böcker m m. DS.

HOPPAS VI SES!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar