lördag 30 november 2013

Julstämning i varje vrå!!!

Efter några dygns intensivt städande, flyttande, upphängande, fixande och trixande har nu butikslokalerna antagit en julig skrud. Det blev riktigt bra i år faktiskt, och jag hade roligt nästan hela tiden! Tänkte sprida lite julstämning till er med lite bilder..

Jag hittade två roliga "julträd" i metall med hopfällbara armar. Gissa om jag är glad för dem! De är fantastiska att hänga pynt på och man kan använda dem till mycket. Så här efteråt skulle jag naturligtvis köpt hem fler, men var inte direkt inne på jul-tänk mitt i stekheta sommaren... 


Kotteljusstakarna är också ett "sommarfynd". Jättecharmiga med eller utan hjärtan på ljuset..

Måste visa en närbild också på de fantastiska änglarna.. Är inte detta stämning så säg..

I lusthuset står granen grön och grann.. Jag gillar ju vita granar, kan inte hjälpa det.. I år har jag pyntat bl a  med vingar -  flygande grisar, änglar och vita duvor, inte dumt alls!

I lusthuset står glöggen varm och väntar...


Förra helgen fyndade jag detta staffli på loppis. Det blev jättebra till mina fina inredningsböcker som jag säljer! De är så otroligt vackra och är späckade med inredningsbilder, tips och idéer om man gillar den franska inredningsstilen. Dessa böcker finns inte i den vanliga handeln. Ett julklappstips kanske?

Jag avslutar med denna bilden för idag (natt) och önskar er alla en mysig advent!!!
Kram
Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar