fredag 22 november 2013

Vem älskar inte paket???

Nu börjar julinspirationen spira så smått.. Det blir kallare ute och det börjar pyntas med ljus lite varstans.. Den här första julkänslan är så härlig, pirret, förväntning, stöket, pyntandet osv det är alltid lika härligt när det sätter igång... Nu tänkte jag visa er mitt fina julpapper som jag fått in. Det ser ut som gamla mjölsäckar och det är kraftigt och alldeles, alldeles underbart, tycker jag!


Extra snyggt är det att använda svart snöre och varför inte pynta med ett svart hjärta av trä och ett sigill med självhäftande tejp och violà, ett snyggt och personligt paket i fransk lantstil till den som uppskattar ett vackert paket!


Papperet är återvunnet och är ett sorts kvistpapper. Det finns att köpa i rullar om 2 m i butiken (eller så långt du vill).  Hjärtan, snöre och sigill hittar du också här.



Små och stora paket, alla med naturligt papper, en fin kombination. Det är bara fantasin som sätter gränser!


Det går också bra att kombinera två olika slags papper. 


Tänk att så lite kan göra så mycket! Äntligen kom det, papperet,  så jag kan börja att slå in mina julklappar....
Fast, man kan använda det året runt tycker jag...

Jag önskar er en god helg, själv ska jag julstöka i butiken!
Må så gott!
Kram Carina



1 kommentar:

  1. O vad himla fint detta papper är Carina.
    Ja vem gillar inte sådana vackra paket? Det gör så mycket att man lägger ner lite extra tid på att slå in paket lite fint.
    Tack för din söta hälsning på min blogg.
    Det går bättre nu, har mindre ont och kroppen har börjat vänja sig vid det onda.
    Jobbigt tycker jag är den dumma kisspåsen som dinglar runt benen.
    Men men den 11 december blir jag opererat så det är inte så himla långt kvar.
    Hoppas du har det bra där och att du njuter av förberedningen inför julen.
    Varm kram Gerda

    SvaraRadera