måndag 30 december 2013

Jag längtar redan till 2014... Gott Nytt År!!!

Det var ett tag sen jag skrev här. Det blev visst en jul som kom emellan... Nu är den över och man börjar längta till trädgården igen. Åtminstone gör jag det när jag sitter och tittar på bilder från i somras/höstas. Jag tänkte bara visa några bilder med lite färg i, till skillnad från det som finns ute just nu..

Den här bilder är tagen när man kommer in till min privata trädgård från baksidan. Detta är en sommarbild som ni ser.


Nu har det blivit höst och se så mycket färg som kommit till. Det ändras för varje dag och det gäller att vara snabb för vissa växter släpper bladen på bara någon dag.

På den här bilden har vissa växter tappat bladen och en del har ändrat färg. 

Här har jag gått fram några steg och man skymtar mina älskade japanska lönnar. Jag har flera stycken och en verklig favoritväxt! 

Här kommer man från andra hållet och tittar på samma lönn... 

Den här lilla lönnen som jag har felplacerat är så röd så att det nästan gör ont under några intensiva dagar för att sen släppa alla löv helt plötsligt när man kommer ut nästa gång... Det är en Acer dissectum och breder ut sig över gången så den är i princip obrukbar. Så går det när man har bråttom, okunnig (planterad innan utb. på Alnarp) och har ett stort habegär... Fler som känner igen sig???

Jag tänkte sluta denna bildserie med en bild som ger hopp om ljuset igen... Det kommer, sakta men säkert tillbaka... Denna bilden tog jag en tidig morgon, när jag inte kunde sova. Jag tittade ut och såg att det var helt magiskt ute, så jag gick ut i morgonrocken med kameran. Vissa bilder blev katastrof, men denna är OK tycker jag... Med denna vill jag önska er som följer mig, ett fint slut på 2013 och ett alldeles fantastiskt 2014!!!!
GOTT NYTT ÅÅÅÅÅRRR!!! 
Saluté!
Carina

2 kommentarer:

  1. Önskar dig det samma
    Ha ett fint nyår så återkommer vi till bloggen 2014
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Bilder med färg....mmm, precis vad min regntrötta själ behövde! Ett rart 2014 önskar jag dig :)

    SvaraRadera