söndag 27 maj 2012

Härliga Danmark!

I förrgår var jag för första gången på livsstilsmässa på Ledreborgs slott utanför Roskilde i Danmark. Vädret var fantastiskt och miljön, en slottspark, var det bästa man kan önska sig! Jag brukar varje år åka till Mit hjem e mit slot inne i Köpenhamn och hämta inspiration och livsglädje. För det gör jag på dessa mässor. Danskarna är så duktiga på att skylta, blanda nytt och gammalt och sen alla dessa vackra blommor som de pyntar upp med! 
Här kommer ett litet axplock på hur det såg ut. 

Blommor i låånga banor. Här kan man verkligen frossa..

Utanför slottet hade man gjort olika dekorationer av pil. Det var väldigt effektfullt mot byggnaderna och man förundras över allt jobb som lagts ner med alla pilskulpturer!

Det här är bara en del av utsmyckningen. Som ni ser kunde man också sitta här och ta en fika!

Nästan varje utställare sålde rosor! I denna montern fanns otroligt vackra och stora rosor. Vilken doft!

Vackra kombinationer fanns det gott om! Jag som gillar den franska chabby-stilen gick omkring och njöt för fullt. Det är bara synd att plånboken ställer sig i vägen för här fanns verkligen massor att inhandla, tro mig!

Kombinationen blommor och möbler, inredning mm är verkligen snyggt! Många av blomstren gick i romantiska pasteller, mums!
 
Den här montern var en av de vackraste! Tyvärr syns det inte i detta ljuset. Runt taket på tältet slingrade blommande passionsblommor, uppstammade blåregn ramade in. Det var hur tjusigt som helst. För mig är sådana här utställningar en lisa för själen. Varför finns inte detta i Sverige?

1 kommentar: