onsdag 19 september 2012

Ibland är det bra att starta morgonen tidigt!

Det har varit jättesvårt att fotografera min rosenpaviljong förut. Den försvann hela tiden in i bakgrunden. Men skam den som ger sig och en tidig dimmig morgon så lyckades jag! Detta är ett visningsex som jag har i trädgården utanför lusthuset. Man kan sitta här med en kopp kaffe och njuta (medhavd).. Hur som helst så är jag glad för min rostiga rosenpaviljong... Jag kommer inte att plantera rosor i min för den ligger för skuggigt under en björk, men tänk er den fylld med rosor, mums!!! 

Samma morgon passade jag på att fota de fantastiska konstverk som spindlarna gör:

I nästan alla rostiga växtstöd fanns där ett spindelnät! En del väldigt välgjorda eller som här, lite småslarviga.. Kanske valde jag den för att jag själv inte är så perfekt utan låter det vara lite "busigt" lite var stans i min omgivning... Passande nog satt det ett flygfä på spjutet till höger... Alldeles gratis! 
Hoppas att ni passar på att njuta av hösten, det gör jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar