fredag 16 november 2012

En vacker best!

Igår när jag skulle plantera lite växter så dök den här vackra saken upp! Den var minst 3 cm lång och hade som ni ser, väldigt vackra färger. Vet inte om det är en sk bålgeting för de tittar man ju helst inte närmare på. Den blev antagligen väckt ur sin dvala och satt lydigt kvar på bladet jag satt honom på medan jag gick in och hämtade kameran. Sen fick han komma ner på jorden i en lite risigare rabatt så jag hoppas han orkade gräva ner sig igen.. Vacker var han i varje fall. Vad tycker ni? 
Ha en trevlig helg! 
Det ska jag ha för jag är ledig för en gångs skull!!

1 kommentar:

  1. Visst är det en bålgeting! De är faktiskt "snällare" än vanliga getingar och går sällan till attack mot människor. De är även fridlysta.

    Förstår att den var litet slö vid den här tiden. De bör ju sova nu. Konstigt att den var i marken. De brukar ha boet i någon trädhåla eller holk.

    Njut nu av en välförtjänt ledig helg!

    SvaraRadera