söndag 30 juni 2013

Några blomsterfavoriter i all hast...

Det var jättelänge sen jag skrev här... Det har varit fullt upp med Englandsresa, mycket att göra i butiken och i trädgården som växer så det knakar. Varför finns det inte dubbelt så mycket tid under vår och sommar? Tänkte bara visa några frossarväxter som blommar för fullt just nu, innan jag sätter igång med dagens bestyr.

Den här "skocken" av digitalis har bestämt sig för att inkräkta på min kärleksörtsäng. Jag har inte hjärta att ta veck dem så de står här i givakt och fullkomligt brinner (om man nu kan göra det i rosa), mäktigt!

En annan favoritväxt som blommar nu är Buplerum longiflorum, en ovanlig "vävarväxt" som har en fantastisk färg och ursöta blomställningar.

Här ser nu en närbild på de små... Jag kommer att ha lite små fröplantor att sälja i butiken om det är någon som är intresserad...

Så här ser det ut nu i trädgården utanför butikslokalerna... Kan någon stanna tiden?

Ha det gott så ses vi snart!
Kram Carina

1 kommentar:

  1. Åh, så fint det är hos dig Carina! Vaktparaden av digitalis är ju underbar!
    Längtar efter att besöka dig, men just nu är det ont om tid. Fast jag har lust att ta en tur bortåt ditt håll, för att titta på den trädgård, som vi fick mejl om från ÖT. Kanske Randi och jag tittar förbi ändå!

    Kram!

    SvaraRadera