lördag 15 juni 2013

Pelargonbytardag m m

Nu har jag hämtat mig från Malmö, tagit reda på alla saker från mässan och gått igenom alla växter. Nästa evenemang var "Pelargonbytardagen" här hos mig nu förra söndagen. Det kom fler utställare i år och utbudet bland pelargonsorterna var stort! En del långväga medlemmar i Svenska Pelargon-sällskapet var här och det känns extra roligt att ni hittade ut till Österlen. Som vanligt hade vi vädret på vår "sida" och solen strålade från en klarblå himmel. Överhuvudtaget har vi haft en fantastiskt vacker vår/försommar här hos oss. Det har kommit lite välbehövligt regn nu de sista dagarna, men nu lyser solen igen! 

Tyvärr så hann jag inte ta bilder när vi öppnade för då hade även jag fullt upp med kunder. Dessa bilder är därför inte riktigt rättvisa när det gäller kundtillströmningen. 

Nu bär det snart iväg på inspirationresa till England. I år besöker vi Cotswolds och det största dragplåstret är Hidcote Manor Garden. Det ska bli superkul och väldigt välbehövligt efter en otroligt arbetsintensiv, men positivt "busy" tid som varit... Jag återkommer med bilder, jag lovar!

Ha det gott i sommarvärmen!
Kram
Carina


2 kommentarer:

  1. Även vi här uppe har haft så väldigt fint den senaste tiden.
    Är bara liiite avis på din kommande resa.
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Jag önskar dig en jätte skön midsommarhelg.
    Njut av det goda!
    Soliga kramar Gerda

    SvaraRadera