tisdag 30 juli 2013

Det stora i det lilla...

Ibland får man stanna upp ett slag och förundras över de små sakerna som gör att man blir lycklig...

För någon vecka sen upptäckte jag att min svarta nysrot som jag haft i säkert 7 år och som aldrig har blommat utan varit snigelmat i alla år, plötsligt tänkte ge mig en belöning efter all väntan!!! Många gånger har jag tänkt att gräva upp plantan för den säkert har stått fel, men kanske så är det så att den ska ha tid på sig, vad vet jag..

Visst är den häftig! Man måste gå nära för att se de små svarta söta blommorna och för att uppskatta dem.

Kanhända har den fått lite mer ljus i år eftersom grannen fällt några träd.. Men det är de här små sakerna som gör en lycklig!!! Sen är det ju en konst i sig att vänta och ha tålamod   ;)

En annan liten söt sak som jag var tvungen att fånga på bild är den här lilla gynnaren..


Han var så liten och söt så jag sprang in efter kameran.. Kanske var han törstig i värmen...

Kanske ville han ta en tur till "beachen" eller varför inte sin egen "Fontana di Trevi"....

Små ögonblick och små ting som gör en lycklig!

Må så gott i sommarvärmen!
Kram Carina

2 kommentarer:

  1. ...små saker? Jag tycker det var en STOR sak! Helt fantastiskt underbar. Jag blir verkligen avis. Min har inte blommat en enda gång...suck!
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Så himla roligt när någon växt överraskar så där! Hos mig är det en klematis, som bara fått någon enstaka blomma, som i år fått rätt många. Förstår precis din glädje över nysroten! Den kanske ville ha en rejäl sommartorka? ;-)

    SvaraRadera