måndag 26 januari 2015

Säsongen startar tidigt med Formex-mässan...

Knappt hinner man svälja julmaten så ska man börja och tänka på nästa säsong, våren, sommaren och för min del även en bit av hösten... Det är ju alltid roligt att åka iväg och få lite inspiration mitt i mörkaste vintern, men håll med om att det ger mer njutning när det är varmt och gött ute.. Hur som helst så hade jag bestämt att i år ska jag tillbringa tre hela dagar på mässan istället för två. Jag hade planerat in att lyssna på flera intressanta föredrag, ta det lugnt, träffa folk, fika länge, verkligen ta mig tid att gå i sakta mak genom mässlokalerna... Gissa hur det blev? Som vanligt blev det stressigt, inte speciellt mycket fika och absolut inte länge. Föredragen ja, jo, ett blev det, som jag somnade till... av utmattning.. Så kan det gå!

Därför får ni en säng som första bild! Det var nog den snyggaste säng-montern i min mening. Montern är från Odd Molly som verkar börjat satsa även på inredning. En härlig färgskala och en uppstickare om man jämför med alla naturfärger som fanns för övrigt. En monter att bli glad av! 

En annan härlig monter är som vanligt Västergårdens, som säljer både keramik och godsaker. Godsakerna får man provsmaka och när det behövs lite energi får man göra ett besök här. Synd att jag inte har just en sån butik...

Eller vad sägs om dessa gröna skorpor... mums..

Keramiken fanns i härliga pastellfärger som man blir glad av..

Det här ger i alla fall mig en kickstart inför våren! Älskar gamla sifoner som de hade skyltat mängder med, precis sånt talar till mig, då blir jag nyfiken!

Dessa ägg var "to die for". Hur snygga som helst och det är ju inte vilka som helst heller som gör dem. De kommer från Paradisverkstan på Öland! Gillar verkligen deras organiska mönster...

Visst är det väl vackert! Inget för min lilla butik, men om man fick önska...


Sen är jag svag för denna färgskalan... Det är som att stoppa näven i en godispåse...

Det verkar som metaller och då främst koppar och mässing blir den nästa trenden... Det var många montrar som skyltade med detta.. Kanske ska man gräva fram de gamla kopparsakerna som man tröttnat på... tror inte det...

Hur som helst så blir det mycket intryck på kort tid. I huvudet snurrar det som bara den när man ska sova. Det är rena kalejdoskopet... Inte undra på att man somnar på föreläsningarna.. Mässan är också en mötesplats och det är då man kan springa på gamla bekanta.. Det gör man ibland och årets höjdpunkt var nog när jag med brickan i handen sprang in i en tjej som jag inte sett på säkert 30 år... Tänk att man inte förändras på så många år... Fantastiskt roligt!!! 

Nu har jag landat hemma på Österlen igen, full av förväntan till säsongen! Jag har sorterat mina beställningar och jag lovar att det kommer en hel del roliga saker nu här i vår!!! 

Ni som inte vill vänta till våren, kan besöka min nya webbutik, klicka på ikonen uppe till höger. Där lägger jag ut varor flera gånger/vecka nu... 

Må så gott och hoppas att vintern är snäll med er! Här nere på Österlen har vi inte haft någon vinter än, men det kommer nog är jag rädd!!!

Kramar från mig!
Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar