tisdag 19 juni 2012

Tack för en lyckad pelargonbytardag!

Tack alla ni som kom och sålde av era fina samlingar på pelargonbytardagen som jag ordnade i min trädgårdsbutik den 10/6! Jag blir speciellt glad när riktiga entusiaster kommer från andra delar av skåne för att träffa likasinnade pelargonfantaster! Tack för att ni vill komma till min "lilla butik" och jag hoppas att ni vill göra det igen nästa år.. Vi andra som ville handla blev inte besvikna. Det fanns hur många olika sorters pelargoner som helst. Många i blom och annars fanns det även bilder på nästan alla. Själv fyndade jag bl a en pelargon med namnet 'Österlen' som var lila-cerice i färgen. Hoppas att den utvecklar sig och blir frodig.. 

Här ställs det i ordning för fullt. Många fina pelargoner söker nytt hem...

Man kunde få indentifierinshjälp och allmänna skötselråd av experterna från Svenska Pelargonsällskapet. Vad de inte vet om pelargoner är inte värt att veta.. 
Ett litet urval vad som fick följa med hem igen. Många av utställarna passade även på att förnya sina samlingar från varandra! Det var en härlig söndag. Vi hade tur med vädret och alla verkade trivas. Detta är ett evenemang som återkommer vid samma tid nästa år. Bra att veta för er som inte kunde komma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar