måndag 29 oktober 2012

Höstens underbara skiftningar!!

Jag köpte en liten fin lönn förra året, (Acer pseudosieboldianum 'Best form') och i år har den fantastiska höstfärger! På bilden ovan börjar den så smått att skifta till röda nyanser. 

För att några dagar senare bli så här vacker! Detta var innan det blev kallt. 

Här ser man hur den glöder tillsammans med rönnsumaken till vänster! Almarna är inte dumma de heller (så länge de nu håller). Detta stenparti är jag extra glad för. Det fanns redan på gården då vi flyttade hit och mossan växer naturligt! Jag har sån tur för att jag älskar mossa! Det är lite pilligt att hålla rent från ogräs för speciellt kirskålen letar sig ner med rötterna mellan stenarna. Omöjligt att få upp, men jag kämpar vidare! 
Måtte det bli en fin arbetsvecka! Lev och må!

1 kommentar:

  1. Men vilket fint ansikte din trädgård visar upp nu också, i sina höstfärger!
    Vackra lönnblad!

    SvaraRadera