tisdag 14 januari 2014

Jag har varit borta alldeles för länge...

från "ranunkelvärlden! Jag var förra veckan i Danmark på första inköpsmässan. Där hittade jag dessa två helt underbara skönheter!


Alltså, jag var tvungen, fast jag är utbildad florist och arbetat nästan hela mitt vuxna liv, att ta i blomman och kolla om den var riktig!!!


Jamän, hur läckra kan de va!! Superstora dessutom, minst som en tennisboll.. Ja, jag undrar just som sagt vad som hänt i "ranunkelvärlden" medan jag hållit på med annat... (Kolla in färgkrocken med luktärtorna bredvid, det är bara danskar som klarar av det utan att höja på ögonbrynen. En regelrätt svensk säger, oj vad det skär sig...) Kolla in vasfärgen bakom när vi ändå pratar färg. 


När jag ändå har ångan uppe så kör jag med lite mer färg. Denna monter blev man glad av (om man gillar turkos). Påhittigt!


En supercool lampa som jag föll för! Den kan både hänga och ligga, vilket var häftigt! Det var tyvärr inte gratis, så det blev bara en bild...


Om man har snygga pumps med höga klackar, varför inte hänga upp dem på vägen som dekoration? En rolig idé och det fanns många varianter.. Denna i plexi..


och här kommer en vit. Detta är kanske något för er som en gång haft höga klackar och inte kan göra er av med de vackra skorna istället för att de ligger i nån garderob och skräpar. Jag vet att min dotter skulle bli mycket lycklig av såna här hyllor...

Detta var allt för nu. Jag hastar vidare på nästa inköpsmässa i Sthlm om någon dag. Rapport kommer...

Allt gott och ta det försiktigt därute i snön!!
Kram
Carina

4 kommentarer:

  1. De blomstene var bare helt fantastiske!! Ofte sier vi at det vakre fjellandskapet er som et postkort og vi må som du sjekke om blomstene er ekte. Som om naturen ikke overgår alle malerier av landskap og kunstige blomster ;)

    SvaraRadera
  2. De där ranunklerna föll jag pladask för! Tyvärr så vill de väl ha mycket mera fukt än vår jord ger, så de kräver mycket vård här.

    Fina skoställ och jag håller med om att snygga högklackade skor gott kan pryda väggen!

    Kram Märit

    SvaraRadera
  3. Otroligt vackra ranunkler!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  4. Härligt att du visar oss några bilder.
    Ja vilka fina ranunklar, jag hade sett de förrut, underbara är de.
    Lampan var skitcool!!!
    Ditt huvudet spirar säkert över av ny inspiration efter dessa mässdagar, hihi
    Hoppas du kan hålla dig varmt idag.
    Kram Gerda

    SvaraRadera