tisdag 26 mars 2013

Konsten att se skönheten i allt..

Som ni säkert vet vid det här laget har vi ju drabbats hårt av snöstorm och elände i flera dagar. Efter att ha varit nere och vänt på botten av humörsstegen börjar jag nu kunna se skönheten i snön i alla fall. Nu har vi ju i alla fall haft sol på dagarna och det droppar så sakteliga från taken.


Så här snygga ser man aldrig dessa trädgårdsmöbler när det är grönt ute! Formen är så mjuk och följsam, och med en dyna är de jättesköna att sitta i också! De liknar korgstolar på ett sätt och de ger ett lugnt intryck vilket inte är så vanligt med smidesmöbler idag. Lägg märke till vilka häftiga skuggor det blir! Som sagt man får vända allt till det positiva!


Visst ser det ut som vispad grädde eller hur? Detta är på baksidan mot fälten som jag visade i förra inlägget fast då hade jag tagit kortet inifrån huset och nu är det ännu högre! Som jag skrev då så lutar betonggolvet på gödselplattan så jag tippar att det är 2,5 - 3 m högt!!! Men snyggt är det!


Sen får jag väl ta med lite elände också när jag ändå är i farten. Detta är utsikten mot grannens tomt. Man kan skymta rosenpergolan och snön är nästan ända upp. Det gröna fältet retas ordentligt med oss för att visa att så här ska det egentligen se  ut här just nu, och man kan förstå att den snön som ska vara där egentligen, den ligger inne hos oss.. Det är märkligt vilket landskap det blir när det fyker på detta sätt... Stora skillnader verkligen.. Det som är jobbigt nu är hur snabbt allt ska tina. Vart ska allt vatten ta vägen? Hur mycket är brutet under massorna??


Det här är min trädgård och det är nästan som en förfrusen tsunami som dragit fram! Där jag står och till höger finns inte en snögnutta! Det ska sitta ett armeringsnät på stolparna men det har lagt sig platt och dragit sönder en klematis (minst).. 

Efter en förtvivlad helg har humöret sakta men säkert kommit tillbaka till sin normala nivå (det finns flytande saker att ta till när det är som värst, hi hi)... Nu ska jag inte visa några fler snöbilder, jag lovar!!! Jag hoppas att jag slipper göra det många år framöver!!! Nej, nu rustas det för fullt för påsken här på Österlen. Vi har röjt vårt garage och där blir det för första gången en konstutställning i år! Det ska bli väldigt spännande! Jag återkommer med bilder!

Håll tummarna att vädret blir bra med massor av sol i påsk, för vi är många härnere som är beroende av vädret denna helgen!

Hinner jag kikar jag in på Blåkulla en sväng, ses vi?
Kram
Carina

2 kommentarer:

  1. Härligt att märka att du simmat upp till ytan igen!

    Vi ses i Påsk, även om du inte hinner till Blåkulla!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Nä, det ser ut att "brinna inne" det där med Blåkulla i år igen... Jag förstår inte varför jag inte kan planera så jag kan komma iväg nån gång.. Nu ska jag ta en välbehövlig tupplur (om det går att sova med fullmåne-rackaren...). Vi ses i påsk!
    Kram!

    SvaraRadera