söndag 3 mars 2013

Trädgårdsmässan i Malmö 2013...

Ja, så var det dags för årets Skånsk trädgård på nya Malmö mässan. Varje år så suckar jag och tycker att det är så sorgligt att vi inte ska kunna ha en trädgårdsmässa värd namnet här nere i Skåne när det ska vara "trädgårdens mecka". Den ordnas varje år tillsammans med Hem & Villa-mässan och det har alltid känts som att "vi trycker in lite trädgård längst ner för att fylla ut platserna".. I år måste jag faktiskt säga att trädgårddelen fått en mer öppen och publik plats så att man direkt kunde komma in i den avdelningen när man gick in. Det kändes mer luftigt, inte lika kompakt och varje monter hade bra med plats. Det bjöds inte på några sensationer och det är svårt att hitta ett spännande växtmaterial att visa upp så här tidigt på säsongen... Men, det är alltid trevligt att lyssna på Gunnel Carlsson med gäster och få lite vårkänslor till livs den här årstiden. Jag har gjort ett litet collage från det som jag tyckte allra bäst om, håll tillgodo... 

Måtte solen lysa på er i nästa vecka och våren få övertaget om vintern!!! 
Sen säger jag som är en sportfåne:  VM-guld, VM-guld, VM-guld!!!!

2 kommentarer:

  1. Vilket vackert collage från mässan!

    VA? vad har vi fått VM-guld i?
    Ibland känns det som man bor långt bortom allfarsvägen...

    Kan man kanske skylla på dunderförkylningen?
    ;-)

    SvaraRadera
  2. Hej Carina !
    Du har vunnit tröstpris hos mig i utlottningen !
    Grattis !
    Maila mig din adress på isastradgard@hotmail.se
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera