tisdag 8 maj 2012

Magnolian Susan blommar...

Innan jag visste så mycket om magnolior köpte jag en "flickmagnolia" med namnet 'Susan'. Jag grävde ner den i dålig jord framför stallet. Den fick inte en gnutta torv och jag har nog inte förbättrat jorden nämnvärt heller just där. Men den blommar varje år med en väldig frenesi. På sommaren kan det även komma ett mindre gäng blommor till. Det är synd att syrenen som har gröna blad som står intill inte blommar för de klasarna är mörklila. En annars väldigt snygg kombo. Jag har lila tulpaner nedanför, men jag ska nog fylla på med lila/svarta nästa år om minnet är kvar till hösten. Jag antecknar....

1 kommentar:

  1. Vilken läcker och trogen magnolia. Hon måste vara riktigt anspråkslös också, som blommar så där fint utan rätt betingelser. Fast 'Susan' har ju ändå fått ett väldigt skyddat läge och det gör nog sitt till.
    Härlig färg!

    Kram/Märit

    SvaraRadera