lördag 5 maj 2012

Tulpaner och dess färger i verkligheten..

Den här tulpanen heter 'Sweet Love' och den har jag direktimporterat från Holland och sålde i trädgårdsbutiken i höstas. På bilder när man googlade på den såg den inte mycket ut för världen. Blaskiga färger och lite intetsägande. Den sålde inte heller så bra, så jag fick en del över och planterade ut själv. Döm om min förvåning när jag ser hur vacker den blev! Den har dessutom flera blommor på stjälkarna så det blir fylliga grupper. Där kan man snacka om att bilder ljuger!!! Jag ska ta hem den i år igen men visa mina egna bilder på den så den får rättvisa färger. 


Det är många som inte slagit ut än så därför kan man inte se hur fylligt det blir. Tulpanen är  också stadig och kraftig med tanke på blåsten här på Österlen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar