tisdag 9 april 2013

Inspiration från en del av påskens alla utställningar..

Nu var det ett tag sen jag haft tid att skriva här. Påsken kom och gick med mycket att göra både i butikslivet och i privatlivet, precis som det ska vara. Veckan efter påsk tog jag en dag och åkte runt för att få inspiration och njutning av allt vackert som visas här i gård och stuga. En dag är på tok för lite, men jag är väldigt nöjd med den variation vi ändå hittade och ingenting vi såg gjorde oss besvikna. Jag har gjort ett lite collage för att dela med mig av ett litet urval som vi hittade.. 

I vänstra hörnet är det glaskonst på hög nivå, helt fantastiskt! Bilden med kål och annat är ett foto av en kompost. Tänk att den kan vara så vacker! Otroligt djup i bilden, så mycket att man ville ta på den.. Bronsfigurerna med hästar var helt bedårande! Vilket arbete! Fågeln nere till vänster är i rakubränd keramik och den nedersta högra bilden är en närbild från en skål med innehåll i härligt glaserad keramik. 

Det finns som sagt mycket att inspireras av och jag brukar bli alldeles upprymd när jag har varit och tittat på all den fantasi och kreativitet som finns! Det är jag även denna gång och jag önskade att det fanns mer tid till att vara kreativ.. Nu börjar ju trädgården att pocka på uppmärksamhet så smått och snart borde dygnet få åtskilligt fler timmar, eller hur?

Hoppas att ni gillar mitt collage och att ni får en härlig vecka med massor av sol!
Kram
Carina

1 kommentar:

  1. Så mycket läckert du hittade på din runda! Önskar att jag hade varit med!

    Kram!
    Märit

    SvaraRadera